בית הספר לעבודה סוציאלית

The School of Social Work | مدرسة الخدمة الاجتماعية

"היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם". הדחף להוביל שינוי חברתי בער בי עוד משחר ילדותי. המפגש עם בעיות ומצוקות חברתיות ומצבים של קיפוח ואפליה אליהם נחשפתי במסגרת מעורבות פעילה כמדריכה וכמרכזת בתנועת הנוער עיצבו במידה רבה את תפיסת עולמי והובילו ללא ספק לבחירה במקצוע העבודה הסוציאלית.

קרא עוד >>>

 במסגרת לימודי התואר הראשון בחרתי להתמחות בתחום המאקרו בעבודה סוציאלית, המתמקד בעבודה עם קהילות וקבוצות, מתוך שאיפה לחזק קהילות המתמודדות עם הדרה חברתית, להעצימן ולתרום לקידום מדיניות חברתית מיטיבה.

העיסוק בתחומים אלו לאורך שנות הקריירה המקצועית שלי בשדה העבודה הסוציאלית, הן בראשית הדרך כעובדת סוציאלית פרטנית וקהילתית במחלקות לשירותים חברתיים והן בהמשך בתפקידי הדרכה וניהול, היו משמעותיים ביותר עבורי. היכולת ליזום ולהשפיע על תהליכי שינוי קהילתיים וחברתיים תוך קידום רווחתן וזכויותיהן של אוכלוסיית השירות הציעו עניין, אתגר, סיפוק ואף תחושת שליחות חברתית.

אולם ההבנה כי חסמים אישיים, חברתיים ומוסדיים מעמיקים את מצוקותיהם של פרטים, משפחות וקהילות ומשפיעים על ההתערבויות המקצועיות של העובדים הסוציאליים בבואם לפעול למען לקוחותיהם, הובילו אותי לאקדמיה לקידום מחקר בתחום המאקרו פרקטיקה בעבודה סוציאלית.

במסגרת השתלמות הפוסט דוקטורט בחו"ל ובארץ הייתי שותפה בקידום מחקרים המתמקדים בקשר שבין עבודה סוציאלית ומדיניות חברתית, בדגש על העמקת ההבנה לגבי תפקיד העובדים הסוציאליים ופיתוח דרכים לקידום מעורבותם המקצועית.

כיום, כחברת הסגל הבכיר בבית הספר לעבודה סוציאלית בחיפה אני פועלת בשני מישורים לקידום תחום המאקרו בעבודה סוציאלית: האקדמי והמקצועי. במישור האקדמי אני חוקרת את הממשק בין קהילה למדיניות. מחקרי עוסקים בין היתר במעורבותם של עובדים סוציאליים מקהילות מיעוט בזירת המדיניות לקידום צדק חברתי, ובהשפעתן של תפיסות קהילתיות-תרבותיות על תהליכי קבלת החלטות של עובדים סוציאליים ועל עיצוב מדיניות. בנוסף, אני מלמדת בתואר ראשון ושני קורסים שונים בתחום המאקרו כמו: פרקטיקת מדיניות ועבודה סוציאלית קהילתית, מרכזת שיטות התערבות למתקדמים ומנחת סטודנטים לתארים מתקדמים בנושא. במישור המקצועי אני משמשת כיועצת בהתנדבות בקהילות שונות ומשתתפת כחברה בוועדות הקובעות מדיניות.

אני גאה להשתייך למקצוע העבודה הסוציאלית ומאמינה בכוח ההשפעה של העובדים הסוציאליים.